Referat i fra Generalforsamling 2018

Genfors ble avhold på Fossum klubbhus lørdag 3. november i etterkant av Blodslitern som vanlig.

Det var bra oppmøte med over 40 medlemmer og en rikholdig agenda med stor vekt på det siste årets mange bragder. Det ble stor applaus  knyttet til mulig nytt festantrekk, demonstrert av Overtoppen første kvinnelig aspirantkandidat i fra London. Det nye styret vil vurdere å vurdere både festantrekk og opptak dersom The Queen stiller boligen til rådighet som klubblokale for OT.

Det må kort kommenteres at det var god deltakelse i årets Blodslitern med ca 30 OTere og en rekke gjesteløpere. Mange bra prestasjoner og god stemning. Imponerende at det er 9 personer som har negativ forråtnelse samt at vi var like mange i mål som ved start. Blodslitern krever sin mann, både med joggesko og regneark. I år som i fjor ble det finsøkt med lupe for å finne feil i regneark. Det nye styret oppfordres til en aldri så liten riksrevisjon før alle poeng, tall og statistikk offentliggjøres i fremtiden. Alternativet kan bli en åpen høring i stortinget.

Styrets beretning tok ellers noe av kveldens avsatte tid, men det ble tid til mat og drikke mot slutten.

Regnskapstallene går fortsatt opp og styrets beretning ble godkjent og applaudert. Det var en del kommentarer knyttet til diverse klubbmesterskapsøvelser og lavere deltakelse enn forventet. Mange øvelser og høyt nivå. Det kom en og annen kommentar på at det tilsynelatende er viktigere å konkurrere på trening enn i klubbmesterskap. Alt i alt var det stor enighet om at det er lov å ha det moro på trening, og at alle klubbmesterskap for neste år teller med i den totale rankingen (uavhengig av antall deltakere) så lenge øvelsen står på årsplanen.

Det ble også kort diskutert at vi bør være tydelige på våre «Verdier» i tillegg til «Mission statement» og «Code og conduct». Fellesskapet, lojalitet og lekenhet preger mye av det vi driver med, og det må det fortsette med fremover. Vi er som sagt over toppen, og det er greit å ta litt vare på hverandre.

Det har vært bra aktivitetsnivå på sosialfronten. Skei skisamling med julebord hadde solid oppslutning. Kakebaking hos Bakern er blitt en klassiker. Skitur i fra Ringkollen til Larsen på Majorustuen var meget vellykket. Vårturen til Benny er blitt legendarisk. Multisport med småsko hos Braathen nådde nye høyder. Kloumann med Randotur på Filefjell som en nyvinning. Nok en nyvinning med Swin & Run & Run med passering av nudiststranden på Kalvøya 3 ganger, ble en interessant sak. KM i padling med krevende forhold og hyggelig selskap hos Waalern. Noen gode kombi trening/ foredrag med hhv Jack Waitz og Jørgen Aukland falt i smak.

Litt nøkkeltall for 2017/2018 sesongen: 108 treninger, 11 personer i snitt på trening, 25 OT treninger per pers i snitt og endelig en vinter som går inn i historiebøkene som en vinter. Med andre ord – det sosiale felleskapet på trening står sterkt.

Engern leverer fortsatt uten-om-menneskelige prestasjoner og topper alle statistikker (med og uten regnefeil i statistikkene). Det er ingen skam å bli slått av Engern, og Sørlie er runner-up mot 2nd position. Hjarman beste pakistaner i Holmenkollmarsjen. Det meldes ellers om at Waalern har pensjonert seg og er på gang, og at det lanseres et eget skimerke «Ro’signal» (med og uten fell) for Overtoppen. Brekke vant Brå’s brukne stav for solid og god sykemelding. Hedersbøtta gikk til Hjermann til tross for sitt noe forvirrende statsborgerskap. Vel fortjent til alle!

For øvrig kom det gode forslag om nye profilprodukter. Bennys nye drikkebelte “Ready-made” for en halvliter må bli en suksess. Det kommer videre lue og fleece-genser i løpet av kort tid. Dernest er det på tegnebrettet en vimpel for flaggstenger. Egner seg godt på flaggsstang i primærbolig (i tilfellet naboene lurte på hva du bruker fritiden på), hytter på fjellet og ved sjøen. Badekåper, gåstoler, revehaler og annet tilbehør er utsatt inntil videre. Det kom også et heller tvilsomt benkeforslag om avsetning av midler til kranser og hjertestartere. Folket er fortsatt ungt, og det settes fortsatt personlig rekorder i flere øvelser.

Kommende vinter store happening blir en utenlandstur til Sveits. La’Diagonela, 65 km klassisk i januar. En liten prognosetest tilsier at dette kan få en god sosial profil.

Avtroppende president Prietz og treningsleder Holter fikk stor honnør og store flasker med sportdrikkke. Sportsdrikke som presumtivt bør nyttes i hyggelig lag med koner som nok også har investert/ donert en del tid til gunst for Overtoppen. Holm og Clem ble valgt inn som medlemmer etter et års varetekt. Ebbesen og Huse fortsetter. Prietz og Holter overtar som valgkomite mens Engern og Melby får mer tid til trening.

Det avgående styret og det nyvalgte styret oppfordrer for øvrig alle til fortsatt å oppføre seg pent og spesielt når vi er iført gyldig antrekk og er mange i feltet. Vi synes i terrenget og det skal vi også i fremtiden!

Til tross for et velkomponert måltid med innledende pølsefest, dernest en smakfylt tapasmeny og et rikt utvalg av både øl og vin, krever folket ELG til nest års generalforsamling. Klubbens jegere bør ta seg dette ad-nota og planlegge deretter.